مصاحبه آرشیو خبر ها
اظهار نظر جنجالی لیپی در مورد پوگبا : «پارسال فقط در زمین یورتمه می رفت ، اما حالا مسئولیت پذیر شده است!»

اظهار نظر جنجالی لیپی در مورد پوگبا : «پارسال فقط در زمین یورتمه می رفت ، اما حالا مسئولیت پذیر شده است!»

مارچلو لیپی سرمربی اسطوره ای یوونتوس که در مدت مربی گری اش موفق به رسیدن به 4 فینال لیگ قهرمانان اروپا شده است در مصاحبه ای با گاتزتا دلا اسپورت به تمجید از آلگری، پوگبا و دیبالا پرداخت:

 

از لیپی پرسیده شد، که آیا یوونتوس باید در ازای 100 میلیون یورو پوگبا را بفروشد؟

 

یک روز وکیل (مدیر مرحوم یوونتوس، رییس جانی آنیلی) به من گفت: «مارچلو، من یک خبر بد دارم، ما باید زیدان را بفروشیم، اما پولش را در جاهای دیگر سرمایه گزاری خواهیم کرد، آیا فکر می کنی می توانیم در این مدت یک زیدان دیگر پیدا کنیم؟» و من گفتم:« نه زیدانِ دیگری وجود ندارد.» ما بوفون، تورام و ندود را به خدمت گرفتیم و به هر حال قوی بودیم. از چیزهایی که می شونم، قصدشان این است که او را نگه دارند. این نشان می دهد که آنها چقدر قوی هستند، به خصوص برای پیشروی در اروپا. پوگبا پیشرفت زیادی کرده است. سال قبل او در می توانست دور زمین یورتمه برود و نشان دهد که چقدر خوب است (!) ، اما امسال او مسئولیت قبول کرده است. اولش آماده نبود، اما بعد ابعاد بزرگی به بازیش اضافه کرده است. من او را به عنوان یک بازیکن و یک پسر دوست دارم. طرفداران تیم های دیگر هم دوستش دارند. او طراحی های زیادی روی سرش هست ، اما چیزهای زیبای زیادی هم توی سرش دارد! فکر می کنم او ذهنیت یک برنده را داشته باشد.

 

سپس از لیپی در مورد پائولو دیبالا پرسیدند، او توانسته 16 گل و 8 پاس گل به نام خودش ثبت کند:

 

تنها می توانم بگویم او کلاس کار بالایی دارد، حرکات و سبک کلی او من را یاد عمر سیووری می اندازد که در یووه نوعی تعارف به حساب می آید. او بازیکن فوق العاده ایست، اما آلگری به او کمک کرده است. نه تنها او، موراتا هم در حال پیشرفت است و مانژوکیچ هم فصل فوق العاده ای را پشت سر میگذارد.

 

سپس از لیپی سوال شد که آیا یووه باید در مورد حذف از لیگ قهرمانان حسرت بخورد؟

 

بله شاید به این خاطر که بعد از بازی ساسولو تنها چیزی که اشتباه پیش رفت بازی برابر سویا بود. بعضی موقعیت ها مثل گل دقیقه ی آخر کوادرادو در شهراورد نشان داد که چرخ در جهت درستی می چرخد. با این حال هنوز در مورد اروپا حسرت وجود دارد، یووه می توانست تا پایان پیش برود.

 

لیپی پارسال گفته بود که یوونتوس باید پوگبا را بفروشد ، اینکه حالا نظرش عوض شده بیانگر خیلی چیزهاست ، مرسی پل!

 

او سپس به تمجید از آلگری پرداخت:

 

آلگری خوب نبوده، او فوق العاده بوده است. او رشدی متداوم داشته است، شاید بتوان گفت رشد وحشتناک! و امروز او بهترین مربی ایتالیایی است. او هرچه مورد نیاز باشد داراست و این تنها به معنای کفایت تکنیکی و تاکتیکی نیست، چیزی که شاید حداقل چیز مهم باشد. به علاوه، او در مدیریت چرخش بازیکنان هم بسیار خوب است، او به همه اجازه می دهد که احساس اهمیت داشتن کنند و بدانند که بخشی از پروژه هستند و به همین خاطر تعویض ها صرفا به خاطر موارد اجباری نبوده است. من چیزی در مورد هیچ کدام از اشتباه هایش نمی دانم، اما در مورد دیبالا فکر نمی کنم او تصمیم نادرستی گرفته باشد. وقتی شما یک بازیکن جوان دارید، هرچقدر هم آینده دار باشد باید برای بالغ شدن گامهایی بردارد. آلگری به او فهماند که چگونه باید بازی کند. آیا به آلگری تبریک گفته ام؟ هنوز نه، من منتظر بودم تا روی کاغذ هم مسجل شود، حالا زمانش رسیده که به او SMS بدهم.

 

با توجه به شروع بد یوونتوس در این فصل آیا انتظار داشتید که یووه 5ـمین قهرمانی پیاپی را هم به دست بیاورد؟

 

راستش را بخواهید نه، اما تاکید کردم که قبل از اینکه یک تیم را مرده بپندارید باید مراقب باشید و آنها در نهایت توانستند مثل همیشه برای اسکودتو بجنگند. یووه عادت دارد که با اختلاف قهرمان شود، وقتی خودشان را آنطور ته جدول دیدند، بازیکنان احتمالا از خودشان پرسیده اند: کجا نوشته شده که نمی توانیم برگردیم؟ و آنها بیشتر از 20 امتیاز فاصله را جبران کردند. این اسکودتو هم مثل همیشه به همه تعلق دارد، چیزی تحت عنوان اسکودتوی یک ― تنه وجود ندارد، حتی اگر کسی مثل ایگواین 30 گل به ثمر برساند. این قهرمانی ستاره های تاریخی مثل جیجی بوفون است که ارزشهای صحیح را به بچه های تازه وارد منتقل کرد و این اسکودتو به مربی تعلق دارد که عصاره فرهنگ فوتبال ایتالیاست: مستحکم، دانا و همیشه آماده.

 

لیپی ادامه داد :

 

او اطمینان حاصر کرد که تیمش تمرکز داشته باشد و هرگز اعتماد به نفسش را از دست ندهد، حتی زمانی که خطر این موضوع احساس می شد. برای من دشوار است که باور کنم یوونتوس به پیروزی هایش ادامه نمی دهد.مهمتر از همه ، همانطور که به شوخی گفتم ، انگار یوونتوس به همه اجازه داد که ازشان جلو بزنند ولی آنها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند ، نمی دوانم که این اتفاق (شروع بد یووه ) بار دیگر رخ خواهد داد یا نه.

 

سرمربی افسانه ای یوونتوس در پایان گفت : 

 

هیچ کس نمی تواند در این باره که یوونتوس سزاوارانه قهرمان شد ، بحث و جدل کند.آنچه که اکنون بر سر ناپولی می آید همان بود که در ابتدای فصل بر سر یووه آمد.تیمشان بعد از باخت به یووه واقعا افت کرده است و ساری و باشگاه ناپولی می دانند چرا اینگونه شده است.جبران کردن این شکاف بسیار دشوار است ، من پیشبینی می کنم که بیانکونری در سالهای پیش رو هم به همین شکل به سلطه ی خود ادامه دهد.با این همه و باید از خودتان بپرسید که اگر مربی جالوروسی زودتر آمده بود ، رم الان در چه جایگاهی بود.جدول فعلی ، ارزش تیم ها را منعکس می کند ، ناپولی لایق ورود مستقیم به لیگ قهرمانان است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: